| Recension The Studio

Idag var vi då på fotosession. [Johanna, Frida, Maria, Janna och Lotta]. Företaget the sudios verksamhet går ut på att få dig att känna dig som en modell för en dag.
image166
Recension:

Att ta sig in i detta skruvade torn var inte lätt som en plätt, man går runt halva tornet för att komma till gången till dörren (tornet är rundat av någon slags fontän). Och när man väl är inne, nej då är man inte alls inne för man måste igenom nästa glasdörr som är låst. Huh. Fridas kommentar när vi var utanför "känns ju bra att det är glas som håller uppe hela byggnaden". Men efter tryckande på massa knappar kom vi in och åkte hissen upp till 12:e våningen.
Vi kommer in och blir väl bemötta, vi var lite tidiga (medan de andra blev mer än en halvtimme sena). En tjej berätta för oss hur allting skulle gå till och visade sedan vägen fram till varsin dator där vi skulle registrera oss och lämna namn o telefonnr på 8 vänner. Jag skrev min brors namn, mohaha.
Sedan blev vi sminkade, sminkösen frågade om jag hade några önskemål, men icka sa nicke. Halvägs in i sminkningen såg man rent ut sagt förjävlig ut, o tänkte "shit ska jag se ut såhär" men väl färdigsminkad var jag hur nöjd som helst. Trevlig tjej! Där fanns även olika redskap så som plattång o locktång om man ville fixa sitt hår. Efter det fick vi vänta eftersom våra kära vänner var försenade. När de kom och gick igenom samma förlopp, delades vi upp så att jag, frida och janna fotades tsm och lotta och maria med en annan fotograf. Medan frida fotades stod vi andra bakom skynken (där man kunde byta till sina olika outfits) Så när hon tagit typ 7 bilder, var det jannas tur och då hade frida chans att byta om, o sen var det min tur osv. Det var faktiskt inte alls obekvämt att stå framför kameran som jag trodde det skulle vara, fotografen sa exakt hur man skulle stå vilket underlättade. Först fotades vi framför grafitibakgrund, sedan framför en rosa och sist framför en mosaikvägg + en fläkt som blåste upp håret.
När vi blivit fotade väntade vi lite, sedan kom Alexander och tog oss in på sitt kontor så fick vi se alla bilderna. Han visade oss ett bildspel som tog oss igenom alla bilder. Sedan tog han fram prislistan och berättade lite om den. Han tyckte jag skulle börja så jag bara "jaha, ska jag välja" och han bara "ja eller tar du alla 20 direkt" "Ehm, nej jag hade snarare tänkt mig en eller två bilder". De kostade 350kr styck! Men han förstod direkt att jag inte ville ha alla så han tjatade inte utan plockade ut de han tyckte var bäst (som förslag) och så valde vi gemensamt ut två bilder, som han sedan brände ut på CD. När vi alla gjort detta, Frida och Janna valde 2 respektive 3 bilder, så kom vi ut och möter två halvt panikslagna vänner. De hade valt alla fotona (kostade 2000kr), tydligen hade han de haft varit mycket mer pådrivande, och berömt varenda bild, så både lotta och maria blev "lurade att välja alla bilder". Men när de fick veta att vi inte gjort det bad de om att få ändra sig, vilket gick bra.

+ En rolig upplevelse och erfarenhet
+ Gratis sminkning av en riktigt makeupartist
+ Trevlig atmosfär och människor
+ Lyxig känsla med fri tillgång till snacks och dryck

- Deras priser! (och strategi att tjäna pengar överhuvudtaget)
- Påstridigheten med köp av bilder
- Hade kunnat finnas mer kreativitet bakom bilderna


Det är ju gratis att gå dit, och det är inget köptvång, men det känns som att de lever på våra samveten. Men 500 spänn för två bilder i JPG format är fan lurdrejeri. Det hade varit bättre om de haft köptvång för 500kr och att man då får 5 bilder o sedan får betala xkr extra för varje extra bild. Samtidigt som det är lurdrejeri förstår jag inte riktigt hur de går runt som företag men tydligen så måste de ju göra det. Men cdskivan kostade 5kr, okej om de skrivit ut bilderna men nej.... Avslutningsvis vill jag säga att det var roligt och jag ångrar ingenting. Här är en artikel (håller inte med allting dock). http://www.kvp.se/nyheter/1.935670/gratis-modeplatning-kostade-tusenlappar

Bilderna kommer upp en annan dag, de blev inte särkilt bra. Jag blev dock kär i min sminkning, har nog inte känt mig så snygg tidigare, så bevarade det genom att ta MÅNGA bilder på mig själv, ja usch vilken egoöverdos jag fått idag, GODNATT.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0