Det e robin hood...menar kladd jag vill ha!

                      image68
image70
Denna kladdkaka hittade jag någonstans på nätet för typ ett halvår sedan, och andra gången minska jag tiden från 20 min till 17min, SUPERGOD! riktigt kladdig, det är väl så en KLADDkaka ska vara? Alla ugnar är inte likadana så 17min kanske inte stämmer för din ugn.
TESTA!
  • sätt ugnen på 175°
  • Dela matfettet i små bitar och värm sedan i micron (till det är smält)
  • Vispa ägg och socker pösigt (elvisp är bäst)
  • Tillsätt kakao och vaniljsocker, vispa på lägsta effekt
  • Rör sedan ner mjölet
  • Häll i matfettet, vispa till en jämn smet
  • Grädda i ca 17min

Kommentarer
Beundrare !

Mmm , kladdkaka är det godaste jag vet !
Synd dock att det är så mycket socker i den !

2007-11-26 @ 00:49:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0